ဘသာၿပန္ေရးပုိ႔လုိက္ပါသည္ယခုအခ်ိန္သည္သင့္အတြက္အေရးအၾကီးဆုံးအခ်ိန္ၿဖစ္သည္
လက္ငင္းလုပ္စရာရွိသည္မ်ားကုိ ေခတၱရပ္နားၿပီး။ ေသေသခ်ာခ်ာ စဥ္းစားပါ။ ဘ၀ရဲ႔ အဓိပါယ္ဆုိတာ အဘယ္နည္း။
ငါရဲ႔ဘ၀သညမည္သုိ႔ၿဖစ္ေပၚလာသနည္း။ဒီဘ၀တြင္မည္သည္ကိစၥရပ္မ်ားကုိငါေဆာင္ရြက္သင္႔သနည္း။ငါသည္
ပညာဗဟုုသုတၿပည္စုံလုိတယ္။ ေအာင္ၿမင္ခ်မ္းသာခ်င္တယ္။ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားလုိတယ္။ဘယ္လုိလုပ္ေဆာင္ရမလဲ။
ဒီဘ၀မွာအဖုိ႔အတန္းဆုံးအရာမ်ားကဘာေတြေလ။ငါႏွလုံးသားေတြမွာမည္သုိ႔ေသာတရားမ်ားကုိ ေထြးပုိက္ထားသင္သနည္း။
ဘ၀ရဲ႔ ပန္တုိင္းကား အဘယ္နည္း။ေလးေလးနက္နက္စဥ္းစားပါ။ သင္႔ဘ၀ရဲ႔ အဓိပါယ္ကုိမွ်မသိဘဲ။သင္႔ဘ၀
ပန္းတုိင္ကုိမွ်မခ်မွတ္ရေသးဘဲလ်က္ ဘ၀ခရီးဆက္ရန္မသင့္ပါ။ ဒီစာတမ္းသည္ သင့္ဘ၀လမ္းေၾကာင္းကုိ
အေကာင္းမြန္ဆုံး ဘက္သုိ႔ ထိပ္ဆုံးေရာက္ေအာင္ေၿပာင္းလဲေစႏုိင္ပါလိမ္မယ္။ ေလးေလးစားစားဖတ္ရူ ပါ
နက္နက္နဲစဥ္းစားကာ ဆုံးၿဖတ္ပါေလ။ ဘ၀တစ္ခုတြင္ ထင္ရွားေသာ ၿဖစ္ရပ္သုံးသာရွိတယ္ ။ ေမြးဖြားၿခင္း၊
အသက္ရွင္ၿခင္းနွင့္ ေသဆုံးၿခင္းတုိ႔ၿဖစ္ၾကတယ္။လူသည္ ေမြးဖြားၿခင္းကုိအရုံမခံစားႏုိင္ေတာ့။ေသၿခင္းနွင္႔ရင္ဆုိင္ရေသာအခါ
ထိန္လန္႔ေၾကာက္ရြံၾကတယ္။ အသက္ရွင္ေနခုိက္တြင္အက်ဳိးရွိစြာေနထုိင္ေရးကုိ ေမ့ေလ်ာ့ေနၾကတယ္။
လူေတြဟာ ညအခါ သမုဒၵရာထက္ပင္လယ္ၾကီးထဲမွာ လြင့္ေမ်ာေနေသာသစ္လုံးေဖာင္တစ္ခုထက္၀ယ္
တြယ္ကပ္ေနၾကသည္.သေဘၤာပ်က္တစ္ေစာင္းမွခရီးသြားတစ္စုႏွင့္တူတယ္။ပတ္၀န္းက်င္းတစ္ခုလုံးသည္ေမွာင္မုိက္လ်က္ရွိေနတယ္လွဳိင္နွင့္ေလတုိက
ၿပင္းထန္လ်က္ရွိတယ္။လွဳိင္လုံးမ်ားရုိက္ပုတ္သည့္ဒဏ္ေၾကာင့္ခရီးသြားမ်ားသည္တစ္ေယာက္ၿပီတစ္ေယာက္ေဖာင္ထက္မွ
လြင့္စဥ္သြားၾကတယ္။ထုိလူတုိက်ေရာက္သည့္ေနရာမ်ား ေတၱမွ်ခ်ဳိင့္၉ွမ္းသြားေသာအေပါက္ငယ္ကေလးကုိလည္ေကာင္းထုိသူတုိ႔ရဲ႔
ခႏၵာကုိယ္မ်ားကုိလည္းေကာင္းသမုဒၵရာေရၿပင္ကလ်င္ၿမန္စြာဖုံးလြမ္းလုိက္တယ္။ဒီလွဳိင္းမ်ားကမည္သည္အရာမွ်
မၿဖစ္ခဲေလဟန္လွဳပ္ရွားၿမဲလွဳပ္ရွားေနၾကတယ္။သဘာ၀သည္လူသားကုိဂရုစုိက္ၿခင္းမရွိပါ။။ေလာကရတနာ။
စိန္။ေၾကာင္.နီလာ သႏၱာ၊ ေဂၚမုတ္၊ ဥႆဖရား၊ပတၱၿမား၊ ၿမ၊ေရြ၊ေငြတုိသည္
အဖုိတန္ရတနာမ်ားၿဖစ္ၾကသည္ဟုလူတုိသပ္မွတ္ၾကတယ္
အမွန္မွာ စိန္၊ေၾကာင္၊နီလာပတၱၿမား၊ ၿမ စသာ္တုိ႔သည္ တြင္းထြက္ေက်ာက္တုံးကေလးမ်ားသာၿဖစ္တယ္
။ရွားပါးၿပီးလွပတဲ႔အတြက္ ေငြၿဖင့္တန္ဖုိ႔ၿဖတ္ထားလုိသာ အဖုိတန္တယ္လုိ
ထင္မွတ္ေနၾကတယ္။ထုိေက်ာက္မ်က္ရတနာမ်ားကုိ လည္ဆြဲတန္ဆာၿပဳၿပီး ရင္မွၾပန္ဆင္လုိက္ေသာအခါ
ဂုဏ္တင့္လာသည္ဟုထင္မွတ္ၾကေသာေလး စင္စစ္တြင္ အက်ည္းတန္သူ ပုိမလွလာပါ။
စိတ္ထားယုတ္ညံသူသည္စိတ္ထားမမြန္ၿမတ္လာဘူး။သေဘာရုိးနွင့္ခ်စ္သူခင္မင္သူမ်ားလည္းမတုိးပြားလာပါ။
မနာလုိသူနွင့္မုန္းတီသူမ်ားကုိ တုိးပြားေစတယ္ သူခုိး ဓာၿပ၊ ခါးပုိက္ႏွဳိက္မ်ားကုိ လက္ယပ္ေခၚကာ မိမိကုိ
အသက္စည္းစိမ္းကုိေလာင္းတမ္းကစားေနသူႏွင့္တူပါတယ္။
ထုိေၾကာင့္ ထုိေက်ာက္မ်က္ရတနာတုိသည္ ေလာကတြင္အမွန္တကယ္ အဖုိထုိက္တန္ေသာ ရတနာအစစ္မ်ား မဟုတ္ပါဘူး။
ရတနာအစစ္သည္ ပန္ဆင္သူအားက်က္သေရမဂၤလာတုုိးပြားေစရမည္။ လူခ်စ္လူခင္ ေပၚမ်ားေစရမည္
ကုိယ္စိတ္ႏွစ္ပါးကုိခ်မ္းသာလာေစရမည္။ဘ၀အေၿခအေနကုိၿမင့္ၿမတ္လာေစရမည္တမလြန္ဘ၀တြင္လည္း ေကာင္းက်ဳိး
အၿဖာၿဖာကုိ ဆက္လက္ေပးေဆာင္ႏုိင္ရမည္။ဦးဇင္းတုိ႔ၿမတ္ဗုဒၵသည္အဘယ္ေၾကာင့္အၿမတ္ဆုံးၿဖစ္သနည္း။
ဗုဒၵသည္ ေလးသေခ်ၤႏွင့္ကမၻာတစ္သိန္းပတ္လုံးၿဖည့္က်င့္ခဲေသာပါရမီေတာ္အဟုတ္ေၾကာင့္ ေတာက္ဆုံးဘ၀တြင္အလုံးစုံေသာ တရားမ်ားကုိပုိင္းၿခားသိၿမင္ႏုိင္ေသာညဏ္ေတာ္ၾကီးကုိရရွိခဲေပသည္ဤညဏ္ေတာ္၏အစြမ္းၿဖင့္မည္သည့္ဒႆန ပညာရွင္ မည္သည့္သိပံ ပညာရွင္တုိ႔မွ ၾကံဆလုိေတြေခၚ ေဖာ္ထုပ္ႏုိင္စြမ္းမရွိေသာေလာက၏
အမွန္တရားမ်ားကုိဗုဒၵသည္ ကုိယ္တုိင္သိၿမင္ၿပီးလ်င္သတၱ၀ေ၀ေနယ်တုိ၏ အမွန္တရားမ်ားကုိ ဗုဒၵသည္
ကုိယ္တုိင္သိၿမင္ၿပးီလွ်င္ သတၱ၀ါေ၀ေနယ် တုိ႔၏အက်ဳိးငွါ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲပါသည္။ဗုဒၵသည္ ဘ၀၏
အဓိပယ္ ဘ၀၏အေၾကာင္းအရာ၊ ဘ၀၏လြတ္ေၿမာက္ေၾကာင္းနည္းလမ္းေကာင္းမ်ားႏွင့္တကြ
ဘ၀၏ပန္းတုိင္ၿဖစ္ေသာ ဒုကၡအေပါင္းခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာ နိဗန္တရားကုိ ထင္ထင္ရွားရွား ညြန္ၿပခဲရုံသာမက
ကုေဋေပါင္းမ်ားစြာေသာလူနတ္ၿဗဟၼာတုိ႔အားလည္းနိဗန္နန္းသုိ႔ၾကြၿမန္းႏုိင္ရန္စြမ္းေဆာင္ေပးခဲေတာ္မူပါသည္။
ထုိေၾကာင့္ မဟာဂႏၵာရုံ ဆရာေတာ္ အရွင္ ဇနကာဘိ၀ံသ က…ဘုရားရွင္ေသာ္မပြင့္ေပၚလွ်င္
လူေတာ္အမ်ားစိတ္ေကာင္းလည္း၊ ဤကားကုသုိလ္ အကုသုိလ္ႏွင့္၊ ထုိထုိဘုံဘ၀မသိရ၊ မ်ားလွအၿပစ္ေတြ။
ဘုရားရွင္ေသာ္ပြင့္ထြန္းေပၚ၍၊ ေဟာေဖာ္ညြန္ၾကားၿမတ္တရားေၾကာင့္၊ဤကားကုသိုလ္ အကုသုိလ္ႏွင့္၊
ထုိထုိဘုံဘ၀သိၾကရ၊မ်ားလွေက်းဇူးေတြ။ဟူ၍ေထာက္ၿပခဲတယ္ဓမၼသည္အဘယ္ေၾကာင့္အၿမတ္ဆုံးရတနာတစ္ါးၿဖစ္သနည္း။။
ၿမတ္စြာဘုရားေကာင္းစြာေဟာၾကားထားအပ္ေသာ ဓမၼတရားေတာ္ၿမတ္သည္၊သမုတိ မွ်ကုိသာမဟုတ္။
ပရမတ္သစၥာ ၿဖစ္ေသာ ကုသုိလ္ အကုသိုလ္၊ရုပ္ နမ္၊ နိဗန္အထိ ဖြင့္ဆုိၿပထား၏ က်င့္ေဆာင္သူတုိ႔အား
ယခုဘ၀ပစၥကၡ၌ပင္ ၊ ခ်မ္းသာေသာအက်ဳိးမ်ားကုိ ဒိဌေတြၿမင္ခံစားႏ်ုငိေသာ ဂုဏ္ႏွင့္လည္းၿပည္စုံေပ၏။
ကာလမေရြးဘဲ က်င့္သည့္ေန႔၌ပင္ ေတြၿမင္ယုံၾကည္ႏုိင္ေသာ ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာႏွင့္လည္းၿပည္စုံ၏။
အရသာအေပါင္းတုိ႔တြင္ အသာလြန္ဆုံးၿဖစ္ေသာ တရားအရသာကုိ ကုိယ္တုိင္သိရွိၿပီးသူမ်ားသည္
ကာယသုခ၊ စိတၱသုခႏွစ္ၿဖာကုိ ထ၀ရၿမဲၿမံစြာခံစားႏုိင္ေသာ၊ ဂုဏ္ထူး၀ိေသသႏွင့္လည္းၿပည္႔စုံေပ၏။
ဗုဒၵဓမၼသည္ဤဘ၀၌သာမဟုတ္၊ဘ၀အဆက္ဆက္အၿမတ္ဆုံး ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာကုိ ေပးေဆာင္ႏုိင္စြမ္းေသာ ရတနာၿမတ္ေပတည္း။
သံဃာသည္ အဘယ္ေၾကာင့္အၿမတ္ဆုံးရတနာတစ္ပါး ၿဖစ္သနည္း။
ၿမတ္စြာဘုရား၏
တပည့္သာ၀ကမ်ားၿဖစ္ၾကေသာရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားသည္အဓီသီလ၊အဓိစိတၱအဓိပညာ
တည္ဟူေသာသိကၡာသုံးရပ္အက်င့္ၿမတ္ကုိ ေကာင္းမြန္းၿဖင့္ၿမတ္စြာ၊ရုိေသစြာက်င့္ေဆာင္ၾကသူမ်ားၿဖစ္ၾကသည့္အၿပင္
တ၇ားေတာ္မ်ားကုိသန့္ရွင္းတည္တံ့ၿပန့္ပြားေအာင္ထိန္းသိမ္းၿဖန့္ခ်ိခဲၾကေသာ၊ထိန္းသိမ္းၿဖန့္ခ်ိဆဲလည္းၿဖစ္ၾကေသာ
ပုဂၢဳိလ္မ်ားၾက၏။သံဃာေတာ္ၿမတ္သည္ သီလဂုဏ္၊ သမာဓိဂုဏ္ ၊ ပညာဂုဏ္တုိ႔ႏွင့္ၿပည္စုံသည္အတြက္
လူနတ္ၿဗဟၼာ တုိ၏လက္အုပ္ခ်ီၿခင္းႏွင့္ ေပးကမ္းလွဴဒါန္းၿခင္းတုိ႔ကို ခံယူထုိက္ေပ၏၊။ သံဃာေတာ္သည္
အတုမရွိၿမင့္ၿမတ္ေသာကုသုိလ္မ်ဳိးကုိစုိက္ပ်ဳိးခ်ရာလယ္ယာေၿမေကာင္းသဖြယ္ၿဖစ္ေသာဂုဏ္ႏွင့္ၿပည္စုံေတာ္မူပါတယ္။ သံဃာေတာ္ၿမတ္သည္
လူနတ္အေပါင္းတုိ႔အားအၾကီးက်ယ္ဆုံးေသာအက်ဳိးေက်းဇူးမာ်းကုိ ေပးေဆာင္ႏုိင္ေသာပုဂၢဳိလ္မ်ားၿဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေလာက၌အၿမတ္ဆုံးရတနာ တစ္ပါးၿဖစ္ပါတယ္။
ဘ၀ကိစၥ
ဃာရာ၀ါသကိစၥမ်ားေၿမာင္လူတုိေဘာင္တဲ့ ေဆာင္ရြက္စရာဘ၀ကိစၥမ်ားကုိကားတစ္သိန္းေၿခာက္ေသာင္းမက
ရွိေပလိမ့္မည္။ထုိဘ၀ကိစၥေပါင္းတုိ႔တြင္စား၀တ္ေနေရးႏွင့္သားေ၇းမယားေရးတုိ႔ကုိဦးစားေပး၍ ေဆာင္ရြက္ၾကရသည္ ။ ထုိေနာက္ၾကီးပြားခ်မ္းသာေရး ၊ ေက်ာ္ေဇာ္ထင္ရွားေရး ၊ အခြင့္အဏာရေရးစသည္ စသည္ တုိကုိ ကုိယ္စြမ္းရွိသမွ် ဆက္လက္ၾကဳိးပမ္းၾကရသည္ ။ဤကိစၥမ်ားကုိေဆာင္ရြက္ေနရုံမွ်ႏွင့္ ဘ၀ကိစၥသည္ ၿပီးၿပည္စုံပါၿပီေလာ။ စည္းစိမ္ဥစၥာ ၊ ရတနာေရႊေငြႏွင့္ ရာထူးအာဏာတုိ႔သည္ ဘ၀၏ ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေၿမ့မူကုိ တကယ္ေပးစြမ္းႏုိင္ၾကသေလာ ။ သူတကာတုိ႔၏ခ်ီးမြမ္းစကားႏွင့္ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားမူတုိသည္ ဘ၀ကုိအမွန္တယ္တင့္တယ္ေစႏုိင္သေလာ။စည္းစိမ္ဥစၥာရာထူးအာဏာတုိ႔သည္မတည္ၿမဲေသာသခါၤရတရား ၿဖစ္ၾကသၿဖင့္ ဘ၀၏အႏွစ္သာရမ်ားမဟုတ္ၾကပါ။ ေသလြန္ေသာအခါ မိမိႏွင့္အတူ လုိက္ပါသြားႏုိင္ေသာ
တရားမ်ားလည္းမဟုတ္ၾကပါ။ ေသလြန္ေသာအခါ ထုိပစၥည္းဥစၥာရာထူး အာဏာတုိ႔က တၿခား၊
မိမိဘ၀သည္ တၿခားဟုသိလွ်င္အလြန္ေနာက္သြား ေလၿပီ။ဟိမ၀ႏၱာေတာင္ေၿခရင္းဆင္စီးၿပီးၿမင္းရံလာေသာ
အိႏၵိယရာဂ်ာ တစ္ဦးႏွင့္ လန္ကြက္တီတစ္ပုိင္းသာ လြမ္းပတ္ထားသည္႔ဆာဒူးတစ္ဦးတုိ႔ ေတြ႔ဆုံၾကရာ
တစ္ဦးကုိတစ္ဦးၿပဳံးၿပၾကတယ္။ ရာဂ်ာၾကီးကဤဆင္းရဲႏြမ္းပါးလွေသာ ဆာဒူး၏ဘ၀ႏွင့္ ႏွဳိင္းစာလွ်င္
မိမိ၏ဘ၀သည္ အလြန္တရာၿပည္႔စုံလွေပ၏ဟု ေတြး၍ ေက်နပ္ကာၿပဳံ၏။ ဆာဒူးက
ရာဂ်ာ၏စိတ္အၾကံကုိသိၿပီး ဤရာဂ်ာသည္ ဘ၀၏အေႏွာင္အဖြဲၿဖစ္ေသာ ရာထူးဂုဏ္ၿဒပ္တုိ႔ကိ ဘ၀၏
အဆင္တန္ဆာဟု ထင္မွတ္ကာ ေက်နပ္ေနရွာသည္ ၊ သနားစရာသတၱ၀ါပါကလားဟု ေတြး၍ၿပဳံ၏၊
ထုိသူႏွစ္ဥိးတုိတြင္ မည္သူ၏ဘ၀သာလြန္ၿမင္ၿမတ္ေလသနည္း။
ဘ၀၏ တန္ဖုိကုိၿဖတ္ရာ၌ကမၻာစာဆုိၾကီးမ်ား ခ်ီးမြမ္းအံ႔ၾသရေသာ ၿမန္မာကဗ်ာတစ္ပုဒ္ကုိ သင္သိပါသလား
ထုိကဗ်ာသည္ အနႏၱသူရိအမတ္အား သတ္အံ႔ဆဲဆဲတြင္ အမတ္ၾကီးက မတုန္မလွဳပ္မေခ်ာက္မခ်ားဘဲ
တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ေရးစပ္သြားခဲသည္။ သံေ၀ဂကဗ်ာပင္တည္း။
သူတည္းတစ္ေယာက္ ေကာင္းဖုိ႔ေရာက္မူ၊ သူတစ္ေယာက္မွာ၊ ပ်က္လင့္ကာသာ၊ ဓမၼာတာတည္း
၊ေရႊအိမ္နန္းႏွင့္၊ၾကငွန္းလည္းခံ၊မတ္ေပါင္းရံလ်က္၊ ေပ်ာ္စံရိပ္ၿငိမ္၊မင္းစည္းစိမ္းကားသမုဒၵရာ၊ ေရမ်က္ႏွာထက္၊
ခဏတည္သည္႔ ေရပြက္ပမာ၊ တစ္သက္လ်ာတည္း၊သင္၏ဘ၀ ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းသာေရးအတြက္
အၿခားသူတစ္ဦးကုိမ်က္ရည္မက်ပါေစႏွင့္၊ ေ၇ႊအိမ္ေရႊနန္းႏွင့္ ေပ်ာ္ရႊင္စြာခံစားရေသာမင္းစည္းစိမ္းဆုိသည္မွာ
ခဏတစ္ၿဖဳတ္သာ တင့္တယ္ပါ၏။ ဘ၀တစ္သက္တာဆုိသည္မွာ ေရပြက္ကေလးတစ္ပြက္မွ်ေလာက္သာ
ရွည္ၾကာသည္ကုိသတိမေမ႔ပါေလႏွင့္။သူေတာ္သူမတ္တုိ႔၏ဥစၥာအစစ္ကားဓနစည္းစိမ္၊ရာထူးဂုဏ္သိန္းမ်ားမဟုတ္ပါ။
သဒၵါ , သီလ,သုတ, စာဂ, ပညာ, ဟီရိ, ၾသတၱပ တုိ႔တည္း ။
ဤဘ၀တြင္ ၿပဳက်င့္ထုိက္ေသာ ဘ၀ကိစၥကား သမၼပဓာန္တရားေလးပါးတည္း ။ ထုိေလးပါးကား
ၿဖစ္ၿပီးေသာအကုသုိလ္မ်ားကုိ ပယ္ႏုိင္ေအာင္အားထုပ္ၿခင္း၊ မၿဖစ္ေသးေသာအကုသိုလ္မ်ားကုိမၿဖစ္ေအာင္
တာဆီးၿခင္း၊ မၿဖစ္ေသးေသာ ကုသုိလ္မ်ားကုိ ၿဖစ္ပြားေအာင္ အားထုပ္ၿခင္းႏွင့္ ၿဖစ္ၿပီးေသာကုသုိလ္မ်ားကုိ တုိးပြားေအာင္အားထုပ္ၿခင္းတုိ႔တည္း။
အကုသိုလ္တရားမၿဖစ္ပြားေအာင္တားဆီသည္နည္းမွာဒုစရုိက္ဆယ္ပါးကုိမက်ဳးလြန္ေအာင္ ေရွာင္ၾကည္ၿခင္းၿဖစ္၏
ထုိသုိ႔ ေရွာင္ၾကည္ၿခင္းသည္ပင္ ေကာင္းေသာအက်င့္သုစရုိက္ၿဖစ္၍သီလအလုပ္ထူညမတ္ေသာကုသိုလ္ကုိပြားမ်ားေစ၏
။အလွဴဒါနေပးၿခင္း။သူတစ္ပါးအားအကူအညီေပးၿခင္း။ကုသိုလ္ေရးကိစၥမ်ားတြင္ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ၿခင္းတုိသည္းလည္း ေလာဘတရားကုိေခါင္းပါးေစၿပီး ကုသိုလ္တရားကုိပြားမ်ားေစၾက၏ ။
သမထဘ၀နာ။၀ိပႆနာဘ၀နာတုိကုိပြားမ်ားၿခင္းကားကိေလသာတရားအေပါင္းကုိ ေခါင္းပါးေစၿပီး
အလြန္ၾကီ းက်ယ္ေသာ ကုသိုလ္မ်ားကုိၿဖစ္ေစ၏ဗုဒၵဘာသာနည္းၿဖင့္ကုသုိလ္ၿပဳလုပ္ၿခင္းသည္
ပိုက္ဆံတစ္ၿပား တစ္ခ်ပ္မွ် ကုန္စရာမလုိပါ။ စား၀တ္ေနေရး၊ ပညာေရးႏွင့္ လူမူေရး
ကိစၥမ်ားကုိ ေဆာင္ရြက္ေနရင္တြင္ပင္ သီလကုသုိလ္ႏွင့္ ဘ၀နာ ကုသိုလ္တုိ႔ကုိ ေဆာင္ရြက္ဥြားႏုိင္ပါ၏။
စိတ္ေစတနာကုိပင္ ကုသုိလ္ကံ အကုသုိလ္ကံဟုေခၚဆုိရသၿဖင့္ စိတ္ထားတက္လွ်င္ အၿမဲတေစ
ကုသုိလ္မ်ားၿဖစ္ေပၚေနၿပီး စိတ္ေကာင္းမထားတက္လွ်င္ အကုသုိလ္မ်ား ဒလေဟာ ပြားမာ်းေနေပေတာ့မည္
။ ထုိေၾကာင့္ဘ၀ကိစၥမ်ားသည္ စိတ္ထားတက္ေအာင္ ေနတက္ေအာင္ ကုသုိလ္ပြားမ်ား က်င့္ၾကံေနထုိင္ၿခင္းပင္ ၿဖစ္ပါသည္။
ဘ၀ပန္းတုိင္း။
ပရမာအဏုၿမဴကေလးမ်ား ေပါင္းစု၍ ၿဖစ္ေပၚလာၾကေသာ ရုပ္တရားမ်ားသည္လည္းေကာင္း၊
အေၾကာင္းတရားမ်ားေပါင္းစုံ၍ ၿဖစ္ေပၚလာၾကေသာ နမ္တရားမ်ားသည္လည္းေကာင္း၊ ၿမင့္ရွည္ကာလ
မတည္ၿမဲၾကဘဲ ခဏၿဖစ္၍ ခဏပ်က္ေနသည္႔သေဘာကုိ သင္ ထင္ရွားစြာသိပါလွ်င္ စီပြားခ်မ္းသာၿခင္းသည္
ဘ၀ပန္းတုိင္မဟုတ္၊ရာထူးအာဏာၾကီးမားၿခင္းသည္ဘ၀ပန္တုိင္မဟုတ္ဟုသင္တစ္ထစ္ခ်ဆုံးၿဖတ္ႏုိင္လိမ္မည္
ၿဖစ္သည္။ထုိသုိ႔ဆုိရင္ ဘ၀ပန္းတုိင္ရွိပါေသးသေလာဟု သင္ေမးၿမန္းလုိေပလိမ္မည္။ ရွိပါသည္။
စည္းစိမ္ဥစၥာ၊ရာထူးအာဏာႏွင့္ေက်ာ္ေစာမူတုိ႔သည္ဘ၀ပန္းတုိင္အစစ္မ်ားမဟုတ္ၾကသည္ကုိသင္နားလည္လုိက္လွ်င္ပင္
သင္၏စိတ္သည္ လြန္စြာခ်မ္းသာသြားေပလိမ္႔မည္။
ဘ၀၏ပထမပန္းတုိင္သည္ ဘ၀၏တန္ဖုိးကုိ တုိးတက္လာေအာင္ လုပ္ေဆာင္ၿခင္းပင္ၿဖစ္၏။ ဘ၀၏
တန္ဖုိးအမွန္ကုိ ဒါန သီလ၊ ဘာ၀နာ တုိ႔ၿဖင့္ တုိင္းတာရမည္ၿဖစ္ရာ လူတစ္ေယာက္သည္ ဥစၥာကုေဠမ်ားစြာ
ၾကြယ္၀ေနေစကာမူ ဒါန ကုသုိလ္မ်ားမၿပဳလွ်င္၊ မည္သည္႔ကုသုိလ္မွ မၿပဳလုပ္လွ်င္ ထုိသူ၏ဘ၀တန္ဖုိးသည္ သုညသာၿဖစ္ေပလိမ္မည္။
ဘ၀ကုန္ဆုံး၍စာရင္းခ်ဳပ္လုိက္ေသာအခါ ုကုသုိလ္တရားထက္အကုသုိလ္တရားကပုိမ်ားလွ်င္ဤဘ၀တြင္အရွုံးေပၚေလၿပီဟုမွတ္ပါေလာ့။
မွုိင္းတုိက္ထားေသာ မီးပုံးပ်ံသည္ မွုိင္းခုိး၏ အစြမ္းအားးၿဖင့္အထက္သုိပ်ံတက္သြားႏုိင္ေသာလည္း
မွုိင္းခုိးကုန္ေသာအခါ ေအာက္သုိ႔ ၿပန္က်လာရသည္နည္းတူ ေရွးဘ၀တစ္ခုၿပဳလုပ္ခဲေသာ
ကုသုိလ္အစြမ္းေၾကာင့္ ယခု လူဘ၀ကုိရရွိထားရာ ထုိကုသုိလ္ကံ အဟုန္ကုန္လွ်င္ ေအာက္ဘုံဌာနသုိ႔
ၿပန္က်သြားႏုိင္သည္။ သတၱ၀ါ၏လားရာဂတိမ်ားကုိ ၿမင္ႏုိင္စြမ္းရွိေသာ ဗုဒၵသည္ အပါယ္ေလးဘုံ သည္သာ သတၱ၀ါတုိ႔၏ ထာ၀ရေနအိမ္ၿဖစ္သည္ဟု ၿမြက္ၾကားေတာ္မူ၏။
ေသေသခ်ာခ်ာစဥ္းစားပါေလ။သတၱတုိ႔၏ထ၀ရေနအိမ္သည္အပါယ္ေလးဘုံၿဖစ္သည္။လူဘုံသုိ႔ေရာက္လာၿခင္းသည္ ေခတၱခဏ
အလည္လာၿခင္းၿဖစ္သည္။ လူဘုံ၌ ဗုဒၵ၏ၿမတ္တရားကုိ မသိၿမင္ပါက ကာမဂုဏ္အာရုံကုိပင္
အေကာင္းထင္၍ ကာမဂုဏ္ေနာက္သုိ႔ လုိက္ပါမိမည္မလြဲတည္း။ ထုိအခါ လူဘ၀မွစုေတလွ်င္ အပါယ္ဘုံသုိ တန္းသြားရေပေတာ့မည္။
အပါယ္ေလးဘုံတြင္ လူႏွင့္နီးကပ္ေသာ တိရိစၦာန္ဘုံတစ္ခုတည္းကုိပင္ စဥ္စားၾကည္ပါဦး။
ဤကမၻာတြင္လူသန္းေပါင္း ငါးေထာင္ရွိသည္႔ကုိ အလြန္မ်ားေၿမာင္လွ၏ဟု ထင္မွတ္ၾက၏။ ၿခအုံတစ္အုံမွ
ၿခေကာင္ဦးေရ၊ပုရြက္ဆိတ္အုံတစ္အုံမွပုရြက္ဆိတ္ေကာင္ေရ၊သမုဒၵရာထဲမွ၊ငါးဦးေရတုိႏွင့္ ႏွဳိင္းစားၾကည္႔လွ်င္
လူဦးေရမွာ ဘာမွ်မေၿပာပေလာက္ေခ်။တစ္ဖန္ တိရစၦာန္ဘ၀တြင္ အသိညဏ္ မရွိ ၊ ကုသုိလ္
အကုသုိလ္ကုိမသိ၊ ေကာင္းေသာစိတ္ထားရမွန္းေလးမသိ၊ စား အိပ္ ေန ကိစၥေလာက္မွ်သာ
သိနားလည္သၿဖင့္ ကုသုိလ္တရားကုိပြားမ်ားရန္ အခြင့္အလမ္းလုံး၀မရွိေခ်။ ထုိေၾကာင့္ တိရစၦာန္ဘ၀မွ
လူဘ၀သို႔ တစ္ဖန္ကူးေၿပာင္းလာရန္မွာ မုိးေပၚမွ ပစ္ခ်လာေသာ အပ္ခ်ည္က ေၿမၿပင္ေပၚရွိ အပ္နဖားတြင္
စြပ္၀င္ႏုိင္ေရးထက္ပင္ ပုိ၍ခက္ခဲေနပါေတာ့၏။
ထုိေၾကာင့္ အပါယ္ဘုံသုိ႔ မက်ေရာက္ေ၇းသည္ မိမိလက္ရွိဤဘ၀၏ အဓိကအေရးၿဖစ္၏။
ဒါနကုသုိလ္ႏွင့္ သီလကုသုိလ္တုိ႔သည္ ေကာင္းရာသုဂတိဘုံသုိ ပုိ႔ေဆာင္တက္ၾကေသာ္လည္း
ၾကီးေလးသည္ အကုသုိလ္ကံမ်ားရွိခဲလွ်င္ အပါယ္ဘုံသုိ႔မက်ေရာက္ေအာင္ မတာဆီႏိုိင္ေခ်။
အပါယ္တံခါးကုိ ထ၀ရပိတ္ထားႏုိင္ကုသုိ္လ္အစြမ္းမွာ ၀ိပႆနာကုသုိ္လ္အစြမ္းပင္ၿဖစ္ပါတယ္။
သုိ႔ၿဖစ္၍ ဤဘ၀၌ ဒုတိယပန္းတုိင္သည္ ၀ိႆနာဘ၀နာပြားမ်ားၿခင္းၿဖင့္ အပါယ္တံခါးကုိ
ပိတ္ထားႏုိင္ေရးပင္ၿဖစ္ပါ၏၊ ဘ၀၏အဆုံးစြန္ေသာပန္းတုိင္မွာ ဒုကၡ အေပါင္းခ်ဳပ္ၿငိမ္းရာ
ဘ၀လြတ္ေၿမာက္ရာ ထ၀ရေအးခ်မ္းရာ သႏၱိသုခ ခ်မ္းသာအစစ္ ၿဖစ္သည္႔ နိဗန္ကုိ မဂ္ညဏ္
ဖုိညဏ္ၿဖင့္မ်က္ေမွာက္ၿပဳႏုိင္ေရးပင္ၿဖစ္ပါသည္။
No comments:
Post a Comment